2012. március 7., szerda

Áll a bál

Tisztára felturbóztuk egymás agyát a férjemmel. Mindketten kicsinyesnek, szarrágónak látjuk a másikat.

A kiindulási helyzet az, hogy Marci 10 év alatt felhalmozott irányomban 400 ezer forint tartozást. Ebből már csak 173 ezer maradt. Azt mondta, ezt nem fizeti ki, mivel befektetett a lakásba ő és a családja legalább ennyit, amikor felújítottuk a fürdőszobát, a vécét és vettünk egy mosógépet meg egy gáztűzhelyt. És mivel ő most elköltözik, ezek itt maradnak és én élvezem tovább a hasznát.

Mindamellett elviszi a kocsit, amit közösen vettünk.

Kértem, hogy vagy a tartozását adja meg, vagy a kocsi rám eső részét fizesse ki (ez 150 ezer forint). De ő nem akarja, mert hogy a kocsi továbbra is közös marad szerinte, és ha akarom, használom. Igen, ő 150 km-re fog lakni, elképzelhető, hogy tudom én azt használni.

Az a vicces, hogy amikor hétvégén mondta, hogy elvinné a kocsit, bennem fel sem merült, hogy kifizettessem vele az én részemet, mivel eleve mindig is nagyvonalúnak és normálisnak gondoltam magam. A kocsit én úgysem tudom vezetni, bár van jogsim. Minek szarozzak akkor az értékével, használja ő, neki úgyis kell.

De amikor ma előállt azzal, hogy a tartozását sem adja meg, mert azzal kiegyenlítődne, amit befektetett a lakásba, kicsit eldurrant az agyam.

Pluszban ő ragaszkodott a házastársi szerződéshez három évvel ezelőtt, melyben feketén fehéren az áll, hogy a házastársak nem követelhetik vissza válás esetén sem a lakás felújításába, állagmegőrzésébe invesztált anyagi javakat.

Marci szerint egy dolog a jog, és egy dolog az erkölcs, és nekem be kell látnom, hogy szemét dolog lenne elvárni, hogy ő fizetett ezekért a felújításokért (mindig feleztük a költségeket), amikor most elköltözik innen.

Szerintem meg az kicsinyes dolog, amit ő csinál, hiszen itt lakott hat évig, és nemcsak az előnyeit élvezzük egy lakásnak, egy egzisztenciának, hanem a hátrányait is, adott esetben, hogy meg kellett csinálni azt a rohadt fürdőszobát, mert szétáztatta körbe az egész lakást.

Az idegeim csimbókokban lógnak. Mindketten teljes meggyőződéssel tartjuk a másikat szarrágó köcsögnek.

Ha nem fizeti ki a tartozását, legyen, de akkor adja ide a kocsi rám eső részét. Szerintem ezzel is igen kedves gesztust tettem, mert jogilag járna a tartozás és a kocsi árának fele is.

Vélemények?

24 megjegyzés:

  1. Uhh, ez szerintem is borzasztó kicsinyes részéről. Mondjuk ha nagyon szarul áll anyagilag, akkor bizonyos szinten érthető - egy ilyen helyzet azért ki tudja forgatni magából az embert. De amennyire ki tudom venni a bejegyzésekből, ez a helyzet nem nagyon áll fenn...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos rosszul áll ő is anyagilag, úgyhogy ezt a részét értem. De én sosem kértem a tartozását megadni, nem is vezettem, ő írogatta. Ha most azt mondja, hogy már csak 40ezerrel lóg, azt is elhiszem és nem nyomozgatnék, számolgatnék. Pont ezért fáj a viselkedése, mert amikor kellett, gondolkodás nélkül adtam neki, és még csak fel sem írtam sehová, mert megbíztam benne.

      Törlés
  2. Nem maradtok barátok.

    A hat év alatt mennyit fizetett a lakhatásért (az ingatlan a te neveden van, ugyebár)? Havi pár tízezret kellett volna (illett volna).

    Én például a rezsin és az ellátáson felül fizetek a páromnak azért, hogy nála lakhatok (aki ebből (is) fizeti a lakása hitelét) és a felújítások költségét általában én állom.

    Amúgy a 150+173 ezer forint nem egy akkora összeg, amit ne lehetne akár egy év alatt letörlesztenie. Ez nem egy kezelhetetlen adósság. Ráadásul 10 évig ki volt nyalva a segge, cserébe még szexelni sem volt hajlandó "rendszeresen"... Szóval ne alkudj meg, kérd el azt, ami neked JÁR.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gergő, én biztos nem fogok ilyen piti dolgokba belemenni. Nem kell nekem a 150+173, csak az egyik.

      A rezsi felét mindig fizette, a lakhatásért eszembe sem jutna pénzt kérni az élettársamtól, házastársamtól.

      Az biztos, hogy ide pasi SOHA többet nem költözik be.

      Törlés
    2. "egy dolog a jog, és egy dolog az erkölcs" na épp ezért állunk mi is itt, ahol...ezt használni fogom.

      Törlés
  3. Azt mondom, örülj, hogy megszabadulsz tőle.
    Tudom, hogy ez nagyon Coelhós, de van, aki egy válás után csontra kifosztva albérletbe megy, és soha többé nem lesz saját lakása, mert lássuk be, hogy ha egyszer albiba költözöl, onnan kevés kiút kínálkozik.

    (Tény, hogy ha a kocsit nem adja, én valszeg odasétálnék a járműhöz, és elhelyeznék az anyósülésen egy kalapácsot, lehetőleg a szélvédőn keresztül.)

    VálaszTörlés
  4. A tartozás ugye nehezen érvényesíthető jogilag, ha nincs róla írás. Viszont az autó, ha jól veszem ki, a házassági szerződés alapján közös. Megkérdezném tőle, hogy szerinte mennyibe lesz a perköltség, és mit fognak ítélni. Ha el kell adni az autót, és az árának ez egyik felét te kapod, a másik felét meg a bíróság, akkor mennyire fog jól járni?

    Egyébként meg nincs neki mondjuk egy számítógépe, laptopja stb. ami "közös tulajdon"? Mondjuk azt lefoglalhatnád magadnak, mondván, hogy továbbra is közös tulajdon marad, csak éppen nálad lesz. :)

    VálaszTörlés
  5. Az a borzasztó, hogy ha az ember belemegy ilyen dolgokba, mint amik fentebb felvetődtek, akkor önmagát fogja pitiánernek és kicsinyesnek tartani, pedig esetleg csak azt követelné, ami jár neki. De lehet, hogy csak én gondolom így.

    VálaszTörlés
  6. Hú de nem leszek népszerű, de leírom: addig igazad van, ha ebben egyeztetek meg, és van házassági szerződés(ami szerintem egy undoritó kicsinyes szar dolog), akkor jogosan követelsz, DE! Együtt éltetek 10 évet, van közös gyerek stb. Nálam egy párkapcsolatban nincs enyém-tiéd! Van miénk. Ha nekem van pénzem akkor a feleségemnek is van, és ez visszafelé is igaz, bár eddig mindig jóval többet kerestem mint ő de baromira nem érdekel. Együtt vagyunk, megosztom az életem vele, akkor nehogy már a pénzen osztozkodjunk!!!! Ha egy nap elválnánk(ami remélem nem következik be), akkor tudom, hogy nem fogom elszámoltatni, mert ha együtt vagyok valakivel akkor minden közős, még a fogkefe is!

    VálaszTörlés
  7. A házassági szerződést ő akarta, és most nem akarja elfogadni a benne foglaltakat.
    Nincs közös gyerekünk. A gyerekek költségeit egyedül állom, már régóta gyerektartást sem kapok.
    A felém mutatkozó adósságai éppen abból tevődtek össze, hogy nem tudta kifizetni a saját részét, amikor aktuális volt valami. Pl. a kocsit, nyaralást, kirándulást. Mindig én fizettem, ő meg felírta, hogy mennyivel jön.
    Nem akartam semmilyen pénzen osztozkodni, csak azt, hogy amivel tartozik, azt adja meg. Egyedül nevelek két gyereket, gyerektartás nélkül. Nem tudok olyan nagyvonalú lenni, hogy erről lemondjak, csak mert ő nem tudta állni a részét a közös dolgokból az évek során. Azt sem tudom, miből fogom jövő hónapban kifizetni a rezsit, ő meg nem akarja megadni a tartozását, arra hivatkozva, hogy amíg itt élt, beszállt a költségekbe. Szerintem ez a kicsinyes dolog.
    Nekem nem is volt eddig enyém-tiéd, amikor kért és tudtam adni, adtam is. Évekig úgy lakott itt, hogy csak 30 ezer forintot adott nekem havonta. Mi a jó életre volt az elég szerinted? Ennyit tudott adni, a többit kipótoltam én, mert volt mindig egy-két mellékállásom, és soha nem baszogattam, hogy Marci, az a 30 ezer forint nagyon kevés. Csak amikor már én sem tudtam kifizetni a rezsit még így sem, akkor kértem, hogy számoljuk ki és osztozzunk rajta. Ezek után főleg sértőnek érzem a viselkedését.
    És hangsúlyozom, hogy amikor jelezte, hogy elviszi a kocsit, én egy fillért sem kértem tőle, nem kértem, hogy adja ide a felét.
    Megint tiszta ideg lettem.

    VálaszTörlés
  8. Akkor szerintem kocsi elad, és tied a pénz, ő meg nyaljon sót! Ha nem tud fizetni akkor miből akarja a kocsit meg magát eltartani?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudna albérletet fizetni, ezért hazaköltözik vidékre az anyukájához. A kocsit nem adjuk el, arra szüksége van. Nem fogok ilyenekkel szarozni, nem az én stílusom. Már így sem köszönt, amikor munkába ment, LOL.

      Törlés
  9. Huh, ez kemény ügy, jó válasz azt hiszem, nincsen, mert tüske így is, úgy is marad. :(
    Mondom én, aki egy fél lakás árát hagytam ott gyerek apjánál, és mentem albérletbe a gyerekkel. Mi nem voltunk házasok, "csak" élettársa, papír és minden egyéb nélkül, és én is úgy gondoltam akkor, hogy ami az enyém, az az övé is, minek papírozni, hiszen együtt élünk, megbízunk egymásban, közös gyerekünk van, közösen lakunk az ő házában, közösen fizetünk mindent (értsd fizetéskor minden ment a közösbe, azt osztottuk el). Semmi nem számít. Ha nem akar fizetni, nem is fog. Vagy ha igen, nem lesz belőle köszönet más téren. Szerintem. De ne úgy legyen!
    Fel a fejjel és kitartás! Lehet, hogy jobb, ha hagyod elúszni ezt a pénzt, a boldogságod, nyugalmad lehet többet ér ennél. Tudom, minden forint számít, de akkor is...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt hiszem, igazad van, ma beszélek is vele, hogy hagyjuk a tartozását a fenébe, ha ő így látja jónak. A barátságunk többet ér 170 forintnál.

      Törlés
  10. de ezt komolyan gondolod, hogy barátság ezek után (a hozzáállása után) megmarad? -tényleg érdekel, nem cinikus kérdés.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Idővel minden sérelmet elfelejtek, úgyhogy komolyan gondolom. A véleményem azért megmarad és iszonyú jó tapasztalat volt a jövőre nézve.

      Törlés
  11. Fura fogalmad van a barátságról! :)

    VálaszTörlés
  12. Szerintem oké a megoldásod, valszeg én is így csinálnám. Felejteni tudni kell, elengedni tudni kell - a pénzt is. Mondjuk azt ezek után elvárnám, hogy villámgyorsan tűnjön el a lakásból, ha már így minden anyagi és elvi akadály elhárult a költözése útjából.

    Modulálja azért a helyzetet, ha tényleg gáz van azzal, hogy mi lesz a következő havi rezsivel. Ha nagyon számít az a pénz, akkor sajnos nem tud az ember ilyen nagyvonalú lenni...

    VálaszTörlés
  13. Manéla, túl jó ember vagy -de ezt eddig is tudtam :)

    VálaszTörlés
  14. Hát, ha vidékre költözik anyukához, akkor úgyse sokszor fogtok találkozni többé. Így akár barátok is maradhattok.

    VálaszTörlés
  15. Az a vicc, hogy még a veszekedés előtt kérte, hogy néha majd hadd aludjon itt :) Mivel távmunkában fog dolgozni, de hetente egyszer fel kell jönnie Pestre, és nem biztos, hogy tud hol aludni :)))))

    VálaszTörlés
  16. OK, olyankor bevágódsz az autótokba, és hajnalig kihajtod belőle az összes benzint. Ezzel lekvittelheted a dolgot. :) Vagy fizethet szexszel is a szállásért. :))

    VálaszTörlés
  17. Szerintem belőled épp hülye van csinálva.
    Se ott alvás, se látogatás, se kocsi, kapja be a bábolnai vezércsődör méteresét most már. Ne légy Teréz anya!
    Ty.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nehéz emberinek lenni egy embertelen világban, de Manszka megpróbálja. Vagymi. :)

      Törlés